Mielőtt továbbmennénk és értékesebbnél-értékesebb írásokban boncolgatnánk a call centerek témáját (meg úgy általában az ügyfélszolgálatokat), engedjétek meg, hogy felvessek néhány kérdést, ami régóta foglalkoztat.
Ilyen kérdésekre gondolok
- miért hívnak fel még mindig üdülési joggal, lásztminit utazással kapcsolatban? És miért vasárnap délután???
- miért hívnak fel politikusok engem? És miért egy automatával hívatnak fel???
- hol romlott el az értékesítési call center (telesales) imidzse?
- miért nem lehet értelmesen beszélni egy ügyintézővel, miért csak papagáj módjára hajlandó hallhatóan betanult szöveget mondani és véletlenül sem odafigyelni arra ami a problémám?
- mi a baj az automata menükkel?
- el tudjuk-e elfogadni a call centert, mint ügyfél-kiszolgálási módszert?
- jó-e call centeresnek lenni? milyen a call centeres munka presztízse?
- mennyi a call centeres fizetése? megéri-e azt a stresszt a jövedelem?
- mi a baj az automata hangmenüvel? Miért szükséges és miért rossz?
De van tovább is, csak a másik oldalról nézve:
- miért kell a call centerekben korbácsot használni hogy dolgozzanak a munkatársak?
- miért nem lehet hatáskört adni az opiknak, miért csak a leírt és jóváhagyott szöveget szajkózhatják?
- miért ilyen magas a fluktuáció? Miért felejtenek el szólni, hogy mától nem dolgoznak velünk tovább?
- hogy lehet lépést tartani az operátorok "lógási" trükkjeivel, hogy tudom őket ellenőrizni?
- van-e jövője a távmunkának a call centerekben?
- hogyan lehet a front és a back-office tevékenységeket integrálni?
Nos, kíváncsi vagyok kinek mi a véleménye. Ha ír e-mailt, vagy hozzászólást, szívesen veszem és megosztom mindenkivel. Ha (majd) vitatkozni kíván, szívesen veszem.
Addig pedig majd én irkálok itt mindenfélét. Elmondom amit láttam, kritizálom, ami nem tetszik és figyelem, változik-e valami. Mert nagyon nagy szükségünk van a változásokra. Nem akarom elővenni ezt a miabajamaimagyarországgal sztorit, de akkor is kurva nagy baj van az ország gazdasági/szakmai vezetőivel. Bocs', de nem találtam finomabb kifejezést.
Azt hiszem kezdek ráérezni a blog igazi mondanivalójára :-)
Folyt.köv.
Ákos
aphilippovich@callcenterek.com
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.